Produkt, klient. W trosce o jakość i bezpieczeństwo

W Grupie Kapitałowej LOTOS kierujemy się zasadą, że troska o wysoką jakość powinna zaczynać się u dostawcy i być priorytetem w ramach całego łańcuchu dostaw aż do momentu dostarczenia produktu klientowi. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do zapewnienia najwyższych standardów produkcji i świadczonych usług. Robimy to z myślą o budowaniu naszej wartości oraz zwiększaniu pozytywnego wpływu na otoczenie, w którym działamy.

Za sprawą szeregu inicjatyw, w tym wdrażania kluczowych dla nas innowacyjnych technologii i rozwiązań, jesteśmy w stanie zwiększać efektywność produkcji oraz obniżać koszty naszej działalności. Stajemy się również coraz bardziej wiarygodnym i bezpiecznym partnerem dla naszych kontrahentów biznesowych. Stymulujemy lokalny biznes.

Efektem podejmowanych przez nas działań są również rosnące udziały rynkowe, poprawa wizerunku oraz wzrost wartości marki LOTOS.

Nasze kluczowe osiągnięcia w zakresie budowania pozycji rynkowej w 2015 roku:
  • Na koniec okresu raportowania osiągneliśmy założony cel 10% udziałów w detalicznym rynku paliw płynnych w Polsce. Ponadto skutecznie prowadzone działania optymalizacyjne wpłynęły na znaczną poprawę wyników finansowych sieci LOTOS. Oczyszczony z wpływów zewnętrznych wynik EBITDA wyniósł w 2015 roku 112 mln zł, co jest poziomem rekordowym w historii naszych stacji. 
  • Dysponując kompetencjami w zakresie wieloletniego sponsoringu klubów i projektów sportowych z pełną odpowiedzialnością w 2015 roku podjęliśmy się roli Sponsora Głównego narodowej reprezentacji w piłce nożnej. To dla nas wielkie, ambitne i ważne emocjonalnie przedsięwzięcie. Wiemy bowiem, że nasza reprezentacja, jej postawa i sukcesy angażują wszystkich Polaków i przynoszą chlubę także marce LOTOS.
  • Marka LOTOS jest jedną z najsilniejszych i najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. W XII Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika „Rzeczpospolita” zajęła 8. miejsce pod względem wartości, awansując w ciągu roku o jedną pozycję. Od 2010 roku wartość marki LOTOS wzrosła ponad dwukrotnie.

W jaki sposób tworzymy wartość dla inwestorów i klientów?

Kluczowe wskaźniki finansowe

  • Udział w krajowym rynku paliw - 31,2% 
  • 10,5% udział w detalicznym rynku paliw płynnych w Polsce oraz 3. miejsce na krajowym rynku detalicznym wg POPiHN
  • Wartość marki LOTOS - 1,4 mld zł
Kluczowe wskaźniki niefinansowe

  • Satysfakcja klienta: wskaźnik relacji i lojalności klientów Grupy Kapitałowej LOTOS wynosi 76 punktów według metodologii TRI*M  
  • Zwiększenie dostępności stacji dla klientów - liczba stacji paliw w 2014⇒ 441, w 2015⇒ 476
  • Obecność na 82 rynkach

Kluczowe są dla nas również kwestie bezpieczeństwa, zarówno na etapie pozyskiwania surowców, ich przerobu, jak i wprowadzania gotowych produktów na rynek. Produkty Grupy Kapitałowej LOTOS spełniają odpowiednie normy jakościowe, czego dowodem są posiadane normy oraz certyfikaty wymagane i honorowane zarówno na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym.