Nasze produkty są doceniane na rynku
O tym, że nasze produkty są cenione na rynku, świadczy rosnąca sprzedaż oraz silna pozycja rynkowa Grupy LOTOS. W 2015 roku mieliśmy 31,2% udziałów w krajowym rynku paliw. To oznacza, że o 1,2 pkt. proc. przekroczyliśmy cel, który wyznaczyliśmy sobie w strategii na rok 2015. Do ponad 10% zwiększyliśmy także nasze udziały w rynku detalicznym paliw w Polsce, realizując tym samym założenia naszej strategii na lata 2011–2015. *
* Źródło: Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN)
Grupa LOTOS jest liderem krajowego rynku olejów smarowych.
Zajmujemy również czołową pozycję na krajowym rynku asfaltów drogowych.
Co planujemy w zakresie działalności rynkowej?
Segment detaliczny:
- systematyczne zwiększanie udziałów w rynku detalicznym paliw w Polsce,
- umacnianie wizerunku nowoczesnej i rozwijającej się sieci stacji paliw LOTOS.
Segment hurtowy:
- rozwój sprzedaży paliwa lotniczego w Polsce,
- wzrost aktywności w Europie Środkowo-Wschodniej i Północnej.
Produkty pozapaliwowe:
- utrzymanie pozycji lidera na krajowym rynku olejów smarowych,
- wzrost udziału serwisu olejowego w sprzedaży,
- utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku asfaltów modyfikowanych,
- silna pozycja na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.